Trasig men lycklig ändå

Mitt foto
Ett trasigt barn, en ung och stolt mamma som är född 87! 4 graviditeter varav en visade sig vara en x graviditet april 2012 =(, 2 barn födda 04 och 09 och nu väntar vi en liten igen beräknad till april 2013. Jag är en ärlig människa, en vän med stort hjärta, en ung kvinna som försöker vända allt ont och jobbigt som varit till lycka och visdom! En blogg om mej mitt liv, mina underbara barn, min vardag med och utan motgångar, lycka o sorg vartannat....

tisdag 26 mars 2013

Barnmorske besök och helgen som gick alldeles för fort

I fredags kl 08 så va ja o träffade min barnmorskan! Gubben va med idag! Sf mått på 40 och fick dessutom reda på att den 27/3 va inte bara ett besök utan enligt hennes dator så var det tiden och dagen vi ska bli föräldrar om inte bebis kommer ut av sig själv. Och det har den ju inte gjort så i morgon blir det av. Kalas i helgen för lillebror som blev 11 den 21/3 tänk va åren går fort! Så i helgen har det vart mkt förberedelser eller jag det lilla sista innan! Tvättat, bäddat, städat och grejjat så man slipper allt sånt sen! Planerat med barn och djur.Vart o köpt fetaste sommardäcken med till pangpris så mycket är ordnat nu inför de närmsta månaderna så man bara kan vara! så skönt när det är så, är så trött på stress o stå i sista stund med allt! Så nu är babyskydd och skötväskan tom i bilen! Gubben har jobbat natten till idag men är nu ledig en vecka framåt! Guud vad jag hoppas allt går smidigt i morgon! Hoppas o önskar man tom får åka hem i morgon med den lill* 2 utav våra vänner ligger på bb och har nyligen blivit föräldrar för 1:a gången bägge till pojkar! Så kul! får la se om man skymtar dom i morgon! Många bebisar i samma månad blev det och tänk vi ska bidra med ett vi med ;) Skruvat ihop spjälsängen då man har lite små oro i kroppen när det gäller Destiny, hon har ju trots allt bara syn på ett öga så amn är ju lite rädd för att hon ska trampa på den lill* i sängen. Ja hon är bortskämd o sover med mej ;) så nu har vi flyttat in korgsängen i vårat sovrum och spjälsängen står i bebisens rum så får vi se hur allt går! Destiny känner verkligen på sig att det är nått på gång, hon nästa vaktar mej just nu, bra eller dåligt det vet jag inte men i vilket fall så hoppas jag hon lugnar ner sig när bebisen kommer o inte följer mej vart ja än går för det är sjukt jobbigt :/ I går sorterade jag alla kläder i storleks ordning så nu är det ordning på det med strl 50-56 va det fattigt utan, 62 hade jag massor av hmm kankse visste att det skulle bli en stor bebis?! haha I dag så ska vi packa o köra ut barnens väskor! Tur gubbens systrar finns så nära =) Och grannen tar hund o katter =) skönt när det löser sig smidigt! Kl 14 ska ja iväg o klippa mej! drar en chansning och unnar mej nått innan det är dags! inte klippt mej sen april 2012, då satt ja i stolen och grunnade över varför livet valde en annan väg för mej än den ja själv valt. Hade precis fått redan på att jag var med barn, tankarna bara snurrade då och jag vet att jag njöt av o sitta hos frisören o bara vara. Bara dagar efter togs det barnet i från oss... Gör ont än idag... Livet är bra konstigt, alla dessa prövningar. Jag skulle nog kunna skriva en bok efter allt man vart med om... Hepp nu ska ja slänga ihop nått smarrigt till 11 kaffet som ska drickas med grannen! Ha en bra dag så får vi se när bloggen updateras nästa gång, för i morogn ska jag föda barn ju! Kram Emma Gravid bilden blir den sista här i v 37+5 fattar ni vilken mage man bär på?! Kalas för lillebror!

Inga kommentarer: