Trasig men lycklig ändå

Mitt foto
Ett trasigt barn, en ung och stolt mamma som är född 87! 4 graviditeter varav en visade sig vara en x graviditet april 2012 =(, 2 barn födda 04 och 09 och nu väntar vi en liten igen beräknad till april 2013. Jag är en ärlig människa, en vän med stort hjärta, en ung kvinna som försöker vända allt ont och jobbigt som varit till lycka och visdom! En blogg om mej mitt liv, mina underbara barn, min vardag med och utan motgångar, lycka o sorg vartannat....

tisdag 5 mars 2013

Hela Februari bara gick med farten!

Här har ja då inte vart aktiv, haft så mkt o göra som halkat efter eftersom man saknat inkomst. Men nu så har ja tid, eller ja va ska man säga kroppen har sagt sitt och jag tänker numera bara ta det lugnt inför förlossningen! Bebisen rum är iaf klart! Saknas bara lister runt dörr och lister på golvet! Vårat rum har vi på börjat men det går segt då jag inte har nån ork o gubben jobbar natt o sover... Men huvudsaken för mej är att bebis har ett rum! Varför vet jag inte då den kommer sova inne hos oss första tiden ändå men det känns bara skönt i mamma hjärtat o ha det klart! Vårat har vart kaos hur länge som helst så det spelar väl egentligen ingen roll om det är kaos ett tag till?! önskar man kunde få hjälp ibland, önskar att en del kunde erbjuda sig men det funkar tyvärr inte så. Izak har haft sportlov då det blev en del utflykter! Va i ishallen jisses han e duktig på skridskor min kille! Dock var han väldigt besviken på sportlovet då han blitt lovad o åka iväg, men personen i fråga hörde inte ens av sig till honom och när vi väl hörde av oss fick vi svaret att hon inte mådde så bra. Stackars Izak som ännu en gång blir besviken. Blir inget mer med det iaf, han bor här och jag tänker aldrig mer ge honom falska förhoppningar för det är det minsta han behöver. Sen o läsa att ist för o ta sig tid till honom så är det fester, slagsmål och ja massa annat vilket sårat mej med =( nog om det! I dag är jag i v 35+ helt sjukt va tiden går fort, va hos min bm i förra veckan då det visade sig att mitt SF mått hade gått upp från 32cm till 38cm på ca 2 veckor vilket ororade min bm så i morgon ska vi på Ultraljud! Hoppas allt ska gå bra! Men det tror jag! Va ju samma med Alizza så varför oroa sig?! Däremot nått som oroar mej är att min sjukskrivning går ut idag, vilket innebär att ja måste in i den karusellen igen... Önska mej lycka till... För var dag som går så inser jag mer o mer att jag tagit det största steget man kan ta i livet! Innan när man själv va sådär halvstabil så kunde man inte släppa andras problem, andras olycka och andras umgänge som egentligen fick mej att må väldigt dåligt. Jag tog på mej alldeles frö mkt, lyssnade fast det fick mej o må dåligt, ställde upp trots att jag visste att det var jag och min familj som skulle bli lidande när allt kom ikapp mej. Men sen kom en dag då jag faktiskt slog ner näven i bordet och tog avstånd, och jag kan säga att det är bland det bästa jag gjort! Vuxna människor ska väl inte komma till mej med sina problem, dra ner mej med sina bekymmer som rör något som står mej väldigt nära? Här hemma är det nu lugn, harmoni och trygghet! Jag kan säga att jag är så otroligt lycklig i dag med det liv jag har, är så otroligt stolt över mej själv, över mina barn, över vårat hus som vi kämpar så med ja vi har det verkligen bra och stolt över att jag får dela livet med en sån underbar kille! tom så bra att vi förlovade oss den 3/2 =) det står ju inte med här då jag inte updaterat sen januari! Nu bara väntar vi på att den lill* ska komma, allt är klart för ankomst! Bara bb väskan som ska packas klart! känns så sjukt overkligt att man ska bli mamma igen, både Izak o Alizza e ju så stora nu! Izak 8 blir 9 i Dec och Alizza blir 4 i sommar sjukt va åren har gått fort! Hepp i dag ska jag bara mysa med min lilla sessa, Izak ska till fritids efter skolan så han är väl hemma runt 3 tiden! Lugn och ro i dag, inge syskon tjafs eller tykna kommentarer... Både Izak och Alizza har kommit in i nån period så dom driver oss till vansinne här hemma, skillnaden mellan dom är att Izak blir ledsen och Alizza blir rasande... Syskona bus alltså! Älskade ungar! Nu lite bilder från sista månaden! Börjat använda p7 lash och det har erdan gett resultat hej längre fransar, vart på copp o snickrat med barnen, vart på Ikea med Syster o Kasper före o efetr bilder på bebis rummet och början på vårat =) japp en hel del bilder! Och så ser ni väskan?! 229kr säljer jag den för! Schysst pris va? Hojjta till om du vill ha en för dom går rätt fort! Ha en toppen dag! Kram Emma

Inga kommentarer: