Trasig men lycklig ändå

Mitt foto
Ett trasigt barn, en ung och stolt mamma som är född 87! 4 graviditeter varav en visade sig vara en x graviditet april 2012 =(, 2 barn födda 04 och 09 och nu väntar vi en liten igen beräknad till april 2013. Jag är en ärlig människa, en vän med stort hjärta, en ung kvinna som försöker vända allt ont och jobbigt som varit till lycka och visdom! En blogg om mej mitt liv, mina underbara barn, min vardag med och utan motgångar, lycka o sorg vartannat....

torsdag 7 mars 2013

Läkarbesök, Ultraljud och fix i hemmet!

Va o träffade läkaren i Tisdags kl 10,20 in och ut ungefär inget förändrat med min kropp (förutom magen o vikten) så jag är ju inte bättre o det skulle han skriva in i sjukintyget som skall gälla 4 veckor till för sen ska ju jag vara mamma =) Ultraljud på eftermiddagen! Lite tråkigt för allt va ju så stort så det var jätte svårt o se, tänkte vi skulle kollat könet men det va för svårt. Det visade sig iaf att jag ligger +22% i min graviditet och att bebisen redan väger över 3100g dvs att kollar jag i min gravdi app så är jag i v 38-39 och bebis borde komma snart! Men är de så att den väljer o stanna tiden ut dvs till den 9/4 så kommer den väga ca 4300g lite skrämmande måste ja säga. Jag tror o hoppas iaf att den vill komma ut inom 2 veckor då det är sånt tryck neråt redan! Om inte detta så hoppas jag att min bm erbjuder mej en igångsättning! Ska träffa henne nu den 15/3 så då får vi la se vad som sägs. Här hemma pysslar man lite men inte alls så mkt som ja skulle vilja, min ork är verkligen heelt borta. Och gör jag nått så får ja ont direkt. Klippte klona på Destiny igår dvs ja satte mej på golvet... Smart drag, haft skit ont hela natten. Hur fasen kan det bli så att det bara smäller i ena ljumsken? Låg faktiskt under den värsta smärta inatt och tänkte på hur min förlossning ska gå när ja inte ens kan lyfta mina ben utan o skrika :/ tror faktiskt att ryggmärgsbedövning kommer tänkas över rätt skaprt denna gång. Izak hade jag ju lustgas o ryggmärgsbedövning, Alizza endast lustgas vilket va tanken med denna lill* plutt med men med tanke på hur ont jag har så får jag nog överväga den hemska ryggmärgsbedövningen ändå... Eller är dte nån som har erfarenhet av detta? låt mej få höra o vet isf! Fredag idag, denna veckan har gått fort! Solen har vi fått se, gav mej ut på 2 korta promenader igår med men ojoj haha det går inte fort o så fort hunden drog lite så spännde magen till... Solen ger iaf energi! Den nya väggen i vårat rum har peter fått målat 3 gg då den sugit så mkt färg men nu e den klar ocg färdig för garderobs systemet! 2 väggar kvar o måla o en skall tapetseras sen har vi med ett färdigt sovrum! Eller ja beboligt iaf ;) skall ju i9nredas men nu så har det gått så mkt pengar det sista så det får lugna sig liite iaf! Hepp nu ska ja soff mysa med prinsessan! Ha en toppen dag! Kram

Inga kommentarer: