Trasig men lycklig ändå

Mitt foto
Ett trasigt barn, en ung och stolt mamma som är född 87! 4 graviditeter varav en visade sig vara en x graviditet april 2012 =(, 2 barn födda 04 och 09 och nu väntar vi en liten igen beräknad till april 2013. Jag är en ärlig människa, en vän med stort hjärta, en ung kvinna som försöker vända allt ont och jobbigt som varit till lycka och visdom! En blogg om mej mitt liv, mina underbara barn, min vardag med och utan motgångar, lycka o sorg vartannat....

tisdag 12 november 2013

Super nervös.

Japp nu har jag gjort vad jag kunnat, vi har vart på bup, skolinspektionen har tagit upp en anmälan och skolan vet. I dag ska vi ha möte med skolan och berörd presonal. Känner mej lite små nervös MEN detta är för Izaks skull, det är för han ska få en anpassad skolgång och för o stärka honom! Allt för dej mitt barn! 1 års väntetid på bup men arbetet kring Izak är redan igång, hade ett 2 timmar långt möte. Va skönt det var o bara få prata, bara få häva ur sig allt man bärt på o funderat på..Även om det är långt till målet så känner jag redan nu att bollen redan rullar! Den känslan är såå skön, känns som om jag tappat en hel ryggsäck med sten. Ja och mötet då, det är ju sorgligt att det ska behövas en anmälan innan det händer nått. Men jag ska försöka se allt som händer positivt from nu bättre sent än aldrig är väl så man får tänka. Försöker lägga all ilska och all sorg åt sidan för idag, ny tag och nya krafter! Izak kom hem i går från skolan o va jätte glad, mamma jag har gjort läsläxan på datorn och det var jätte lätt och jätte kul! Tror ni jag tänkte då? jo jag tänkte faktiskt hej o hå nu brinner det nog i röven på dom haha ne men det kändes skönt att dom börjar ge han den hjälp han behöver och anpassar skolgången efter Izak. Och han engelskaläxa var i bilder och inte bara text! UNDERBART även om just engelska är såå som han verkligen är jätte duktig på så ska nog detta bli så jävla bra! För första gången så känner jag att det kanske ordnar sig nu! Skönt... Och nu till Dewin och Alizza! vattkoppor kan vi bocka av där herregud vart instängd i snart 3 veckor ju men skönt för nu blir de inge mer sånt i detta hus. Natten till idag så började även den lille o krypa så nu är det fart o huset =) annars så är det hämta o lämna och ja den där vanliga vardagen ni vet ;) dock består väl mycket av papper, papper och papper just nu! men men tur man har tiden. Ork och tårar är bara o lägga åt sidan för det finns inte utrymme för det just nu, men det lär väl komma en dag, kanske en vacker dag! Vem vet.... Fast jag är för många den som fixar allt så kan nog skalet vara väldigt hårt i bland, men jag är väldigt uppriven inombords... Updaterar mer efter mötet i kväll =) Ha en toppen dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra jobbat!!
Här byte vi skola till sonen
och bråkar med familjehemsbarnens skola.
Tur att du och jag finns som rör runt i grytorna :)