Trasig men lycklig ändå

Mitt foto
Ett trasigt barn, en ung och stolt mamma som är född 87! 4 graviditeter varav en visade sig vara en x graviditet april 2012 =(, 2 barn födda 04 och 09 och nu väntar vi en liten igen beräknad till april 2013. Jag är en ärlig människa, en vän med stort hjärta, en ung kvinna som försöker vända allt ont och jobbigt som varit till lycka och visdom! En blogg om mej mitt liv, mina underbara barn, min vardag med och utan motgångar, lycka o sorg vartannat....

torsdag 21 november 2013

Det händer grejjer!

Allt känns så skönt, alla förstår och alla lyssnar! Nu är vi på rätt väg! Sonen kommer hem från skolan med ett leende och är glad! Berättar själv om dagen som vartit och ja allt känns så mycket bättre. Skolan ska börja med bilstöd, belöningar osv! detta känns så skönt! trots att detta är helt nytt för oss så tror jag detta är biljetten till en son som mår så mycket bättre! Tummen upp för skolan just nu =) Samtidigt som allt blir allt tydligare med. Utbrottt, uppkäftighet, frustrerande stön o skrik och trots, japp nu kommer allt som aldrig funnits innan. Känslor och tårar, ilska och skratt vartannat. Det händer mycket just nu och här hemma är det ofta vi känner och tänker HMM HUR GÖR VI NU. Det bubblar av känslor. Samtidigt som jag är glad för att ja kan se hur Izak mår och känner så är det skit jobbigt för detta är ju helt nytt. Som tex i går då stog han o skrattade trots att vi bad han sluta, han fortsatte o fortsatte sen kom den där lilla tonen av att sanrt börjar jag gråta men han fortsatte skratta sen övergick det till osäkert skratt. Han fortsatte och jag ifrågasatte, frågade varför han skrattar när det låter som han vill gråta. Pang sa det i dörren sen gick han till skolan. Ja vad gör man? trots att man har 3 barn så vet jag ärligt inte hur jag ska bete mej i dessa situationer. Tycker så synd om honom som själv inte förstår sina känslor. För detta måste ju avra jätte konstigt för honom när allt kommer på en gång. Man går lixom o längtar efter det där samtalet från BUP, för det är tydligt att vi behöver hjälp och handledning i detta här. Man vill ju göra rätt! I dag skulle skolan svara skolinspektionen så jag önskar o hoppas att man snart får ta del av vad skolan svarat på anmälan. I går på idrotten hände det faktiskt ännu en sak dock inte lika allvarlig men nu fick jag både lapp och sms om det! Känns skönt! Jag hoppas att allt kommer rulla så bra som det gör nu! Allt för dej min älskade son! Tydligen så har tidningarna fått nys om anmälan med!
Bild på Izaks läpp efter idrotten när han kom hem!
detta är skadan som det stog om i tidningen, som ni ser är det inga små jack....
kolla hans läpp och detta var flera dagar efter det hänt =( Och än i dag syns det och han har som en kula i läppen...

Inga kommentarer: