Trasig men lycklig ändå

Mitt foto
Ett trasigt barn, en ung och stolt mamma som är född 87! 4 graviditeter varav en visade sig vara en x graviditet april 2012 =(, 2 barn födda 04 och 09 och nu väntar vi en liten igen beräknad till april 2013. Jag är en ärlig människa, en vän med stort hjärta, en ung kvinna som försöker vända allt ont och jobbigt som varit till lycka och visdom! En blogg om mej mitt liv, mina underbara barn, min vardag med och utan motgångar, lycka o sorg vartannat....

fredag 30 augusti 2013

Kände att det vara lite dags och updatera här!

Även fast jag TYVÄRR inte är så aktiv längre så har jag väldigt många besökare i bloggen, vilket jag tycker är väldigt kul! FAST det vore ju ÄNNU roligare om ni lämnade nån kommentar då och då ;) Sommarlovet är över, semstern är över och allt ät tillbaka där det slutade, ELLER INTE... Izak har börjat klass 3, långa dagar, mer läxor och mer ansvar från honom men det funkara kanon! Alizza har börjat uppe på dagiset nu, dagmamman gick i pension men hon klarar ju allt nästa för bra den damen så det har vart nemas problemas! bara jag som funderar mkt kring skillnaden. Hos dagmamman va alizza ett barn, nu känns det som dom är maskiner på ett företag där allt ska gå enligt klockan... Hemskt det där :/ men men sånt e livet bara o svälja lixom... Vi har gjort massor här i sommar, framsidan är klar, fönsterna är bytta och färdiga både på insidan och utsidan. Förrådet och garaget är rensat, det blev totalt 3 st släpkärror med skit till tippen haha... Alizza fyllde 4 år, och just detta året så lyckades hon fylla år på självaste midsommarafton så det blev totalt 3 st kalas för henne haha! Jag har fyllt 26, Varför åldras mer, nä nu ska ja inte bli en dag äldre.... Vi har mest gjort små utflykter i sommar med barnen då Dewin hatar värme, det har vart svårt o åka iväg o göra saker... men vi har iaf gjort lite granna! Badat massor, vart med grannarna på en lekplats i hestra super fin lekplats sen badade vi och grillade! va på en mysig bilresa som tog oss till hällevikstrand super mysigt ställe vid havet! underbart va det =) glass och havsbad (inte för mej) hälsat på faster Zandra, vi har vart på mösseberg, universeum ja så lite hittade vi på iaf =) Izak va väl besviken över att vi inte åkte till legoland men det har vart skönt o ha en sommar utan massa planerat med! vi har lagt mycket tid, svett och tårar på huset haha! Dewin har hunnit bli 5 månader, rullarrunt, ska sitta, ska va med och helst bäras på hela tiden! Det är såhär på gränsen till att jag måste byta från liggdel till sittdel i vagnen, han rullar runt i vagnen, lyfter huvudet ovanför kanterna och slår i huvvet i den hårda plasten som håller själva suffletten... liten blir stor för fort. Smak portioner har vi börjat med! Gröt är favoriten! Izak tycker det är super kul att han kan få lillebror o skratta och säger att han längtar till han kan gå och vara med! nu vakande Dewin, sover sisådär ca 20 min bara i sträck numera så man får inte mycket gjort här hemma :/ men men ja får väl gosa bebis ist =) får se om ja får tid o fortsätta där ja slutar nu sen! Ha en bra dag! Kram

Inga kommentarer: