Trasig men lycklig ändå

Mitt foto
Ett trasigt barn, en ung och stolt mamma som är född 87! 4 graviditeter varav en visade sig vara en x graviditet april 2012 =(, 2 barn födda 04 och 09 och nu väntar vi en liten igen beräknad till april 2013. Jag är en ärlig människa, en vän med stort hjärta, en ung kvinna som försöker vända allt ont och jobbigt som varit till lycka och visdom! En blogg om mej mitt liv, mina underbara barn, min vardag med och utan motgångar, lycka o sorg vartannat....

onsdag 9 oktober 2013

JÄVLA NÖTTER

Ne nu undrar jag verkligen hur fasen det kan få gå till såhär... Måndag o Tisadg har Izak haft med sig sällskap till skolan, en person som ligger mej väldigt nära hjärtat och funnits och stöttat väldigt mycket. Jag ville att hon skulle ge sin bild av skolsituatione, bara vara och bara ta in... En mamma med i klassen så blir ju alla änglar eller hur? Mailade rektorn som ja ännu inte träffat i måndags, ett långt mail fullt med besvikelser och oror kring skolans agerande. 2 timmar senare ringer Izaks lärare upp och vi har ett mycket givande samtal, det kändes skönt. MEN det ajg undrar över är hur fasen dom tror att jag vill kalla till ett föräldramöte om min son. FÖR HÅLL I ER MEN DET ÄR DET SOM DOM TROTT, ETT HELT JÄVLA MÖTE BARA FÖR O BERÄTTA HUR IZAK ÄR. Alltså ja trodde ja skulle smälla av... DET ÄR INTE BARA MIN SON SOM ÄR ETT "PROBLEM" I KLASSEN. Alltså pedagoiskt skit va? jag fattar inte, tror dom jag violl stjälpa min son ist för o hjälpa. Min tanka va ett möte kring situationen i klassen, att vissa har det kämpigare än anfddra. Att vissa har speciella behov och att man kankse inte alltid tjatar på dom barnen lika mycket utan låter vissa "små" saker bara var för man vet att det är okontrollerat... Nu ikväll ringde rektorn upp mej som dessutom lovade o ringa mej i måndags, bra 1:a intryck man fick. Hon menade på att klassen har en resurs. Hmm hela skolgången fram tills denna termin starta har det inte funnits TROTS att jag tjatat om detta för min sons skull. Nu vid terminstart så började ett barn med speciella behov i klassen, dvs den resursen är för det barnet. Eller tänker jag fel? för innan när man bett om det har det ju vartr helt omöjligt. Ne nu kokar jag. Rektorn frågade mej även om ja själv vart med i klassen... Öhhh ne de har jag inte för vad hjälper det? och för de andra så har jag 2 barn till varav de ena nyss gått från dagmamma till dagis... Snart så säger jag fuck you all och löser detta på mitt sätt, för jag är så jävla trött på detta. Jag trodde ju dessutom att situationen med 2 barn i klassen va ohållbar men nu skulle vi höras om ett par veckor igen?! HALLÅ ELLER? behövde ventilera igen.....

Inga kommentarer: