Trasig men lycklig ändå

Mitt foto
Ett trasigt barn, en ung och stolt mamma som är född 87! 4 graviditeter varav en visade sig vara en x graviditet april 2012 =(, 2 barn födda 04 och 09 och nu väntar vi en liten igen beräknad till april 2013. Jag är en ärlig människa, en vän med stort hjärta, en ung kvinna som försöker vända allt ont och jobbigt som varit till lycka och visdom! En blogg om mej mitt liv, mina underbara barn, min vardag med och utan motgångar, lycka o sorg vartannat....

lördag 4 januari 2014

Julen 2013

Skolavslutning, lov,jul nyår och födelsedag! Japp en rätt fullspäckad tid! Här hemma har allt faktiskt vart bra! va lite orolig när lovet började för en son som skulle studsa som en boll här hemma men detta lovet har verkligen vart helt okej! Jag har haft en del o göra och som vanligt mycket o fundera över! Men ändå så måste jag säga att denna julen har vart underbar! Peter har vart hemma sen 22/12 och börjar på tisdag natt! Har vart underbart o få sova! Det där med sammanhängande sömn har vart dåligt med länge. Men nu har det äntligen hänt ;) o inte nog med det så vaknar dewin numera bara 1gg per natt! Skönt :) Julen firade vi här hemma, vi och barnen! Tomten kommer ju alltid på natten hit o lämnar klappar, så granen e tom på kvällen och fylld på morgonen, även barnens strumpor får besök på natten! Dessa paket får barnen öppna direkt! Efter det en go jul frukost! Och sen brukar tiden bara springa iväg... I år åt vi kl 13,30 sen blev de lek och Kalle kl 15. Vid 16 tiden bonkade de på dörren då kom tomten med några paket han hade glömt på natten! Sen va det paketöppning! Lyckliga barn och tindrande ÖGON! Dewins första jul! Mysigt :) alla nöjda och glad över sina paket! Sen på kvällskvisten kom pappa och Maggan hit! Lite kaffe och ostbricka :) super mysigt :) och ännu mera paket :) Tom ja o Peter fick julklapp! Biobiljetter och barnvakt det uppskattades väldigt mycket så vi va faktiskt på bio häromdagen thé hobbit 2 3d wow säger ja bara vilken film! Sen dagen efter julafton så åkte vi till mamma för o byta klappar o spela julklapps spelet :) super mysigt det med :) lite fika o spel lek och stojj sen va vi heelt färdiga haha. Några lugna dagar här hemma, nån utflyckt till Borås och uhamn med barnen o kollade in rean! Den 28/12 va det dags för återträff! Va lite tveksam till en början då dewin krånglade hela dagen ja va trött, typ ingen från ätradal skulle dit men ja haka på tillslut! Jag Peter och lirim och vilken kväll vi hade :) suuper kväll verkligen :) såg väl ett par kända ansikten men hängde med Peter o lirim och vi hade sjukt skojj! Dansade och drack massor hahaha. Dyr nota men va gör det? Hur ofta unnar vi oss något? Så god jul emma o Peter ;) dagen efter va väl inte lika rolig haha men de va lätt värt det! Sen kom några slöa dagar haha innan nyår. Kalas och nyårsfirande. Sonen fyllde 9 år, kalas kl 13 gästerna åkte väl vid 15 tiden och kl 18 va det nästa sittning ;) bjöd in hela gatan på nyårsfirande :) super mysigt och träffas allihopa! Lite trångt men va gör det? Super mys va det! Kul o lära känna dom "nya" grannarna med bara tagit typ 1,5år men ja bättre sent än aldrig! 12 slaget firade vi ute på gatan skålade och lyssnade i babylarmen ;) Peter va dock inte med vid 12 slaget då dewin vaknade till av alla smällar men vilken kväll! Tack alla inblandade :) och M du va saknad :(
Ja som sagt en ganska fartfull period detta :) men underbar! Nyårslöfte eller inte men detta året ska bringa lycka,  välmående, välgång och kärlek! Jag ska börja leva nyttigt och börja smått sträva efter mitt mål! Stora målet detta året blir o förlora 20kg :).Men jag hoppas på mer! Så just nu är det Allevo och LCHF som gäller :) ja och nu efter all ledighet så ska skolan börja! Ny termin och nya tag! Hoppas och önskar att detta blir året då allt faller på plats! Jag har bestämt mej för o söka vårdnadsbidraget och vara hemma med dewin tills han blir 3, och eftersom jag har världens chans nu så blir det nog en utbildning på distans med! Och sen betonggjutningen :) går detta vägen nu så blir de o starta företag :) vore så kul!!! Känns som om ja hittat min grejj :) Hepp dags o vara lite social :) hör kommer lite bilder!!!

Inga kommentarer: