Trasig men lycklig ändå

Mitt foto
Ett trasigt barn, en ung och stolt mamma som är född 87! 4 graviditeter varav en visade sig vara en x graviditet april 2012 =(, 2 barn födda 04 och 09 och nu väntar vi en liten igen beräknad till april 2013. Jag är en ärlig människa, en vän med stort hjärta, en ung kvinna som försöker vända allt ont och jobbigt som varit till lycka och visdom! En blogg om mej mitt liv, mina underbara barn, min vardag med och utan motgångar, lycka o sorg vartannat....

söndag 27 januari 2013

Hej igen!

Jag har haft arslet fullt sen sist... Tisdagen den 15/1 så vaknade jag på morgonen o tänkte nä idag så ska ja ringa försäkringskassan o se va som händer varfrö jag inte hört nått.. Sagt o gjort, fick veta att ett brev gått hem till mej men ja skulle bli kopplad till min ska handläggare i ärendet?! ja o försäkringskassans vänte tider är ju underbara... Efter en syund så svarar en sur kärring och frågar va hon kan hjälpa mej med, jadu säger jag ja undrar va som händer med min sjukskrivning. Hon tar mitt person nummer och svara ja har skickat ett brev till dej i dag 15/1 lägg då till att jag blev sjukskriven den 6/12 men begärde sjukpenning 16/12... Ja o va står det i de brevet frågar jag, jo det står att jag inte kan godkänna ditt sjukintyg utan komplettering. ÖÖÖÖÖÖ okej säger jag vad behöver du? får reda på allt sen ringer jag vårdcentralen och ber om en tid med min läkare, då har han flyttat och är ej kontaktbar :/ vaddå inte kontakt bar? förklarar mitt ärende och ställer frågan, vad gör jag nu? ne du det e knappt jag vet får jag som svar. Men jag fårt iaf en ny tid till en ny läkare den 17/1. Den 1:a läkaren har alltså bedömt att ja ska vara sjukskriven from 6/12-5/3 på grund av min smärta i höfterna och att det inte är bra o belaste och att jag ska lyssna på min kropp. Komma tillbaka den 5/3 för ny bedömning men troligtvis förlängt tills förlossningen. TIDSDAG OCH ONSDAG KÄNNS SOM OM JAG SKA SLITA AV MEJ HÅRET.... Torsdag åkte till vc för o träffa den nya läkaren och nu hör till saken att jag har haft en "bra" period. Kommer ut en lång flintskallig smal svens man o ropar mitt nam! puhhh skönt tänkte jag en som förstår mej och jag förstår honom! Han springer ju före mej är ju inte så snabb numera :/ men kommer in på hans rum sätter mej ner han stänger dörren o frågar vad ja behöver hjälp med! Svara då att jag behöver hjälp med en komplettering till mitt tidigare sjukintyg. Han svar var: Men du kan ju gå då kan du jobba, helt iskallt. Jag kan inte hjälpa dej med det, säger han bara rakt av sen va det inget mer med det för honom. Tränar du? du är ju överviktig... Ne det gör jag inte för förra läkaren sa att ja skulle lyssna på min kropp! och det har jag gjort! Jag blev helt stum, fick fram nehe men vad ska ja göra nu då? jag saknar ju inkomst sen de 6/12 vart ska ja få dom pengarna ifrån? nedu sa han det kan inte ja svara på men du får ju gå och söka dej ett jobb! Nu började jag gråt och kände hur ilskan bara steg o steg men va hjälper det o bli arg över. samlade mina tankar och fick ur mej då får du skriva ut mina journaler så får ja fixa det själv då! det kunde ha göra, ja tänkte att förra läkarens noteringar i mina jornaler kanske skulle räcka som en komplettering till försäkringskassan! idioten får då upp att jag har jorunaler hos plastikmottagningen och frågar behöver du dessa? vad e det? sen går han in o läser själv bukplastik säger han o vändersig mot mej. Varför har du inte gjort den? jadu ja va så nära sen började jag blöda och slutade gå ner i vikt, det visade sig att ja va gravid men det barnet låg fel och finns inte mer därför är jag tjock idag, tröstätande kallas det sa jag! hans svar då var behöver du dom papprena? ne det behöver jag inte sa jag. tog mina pappaer och frågade honom om han tycker att det är rätt att jag inte ens kan lyfta min egna dotter, dammauga mitt hus som ja brukar mm mm men ända ska jobba? då började han prata nått om kortare arbetspass och arbetförmedlingen, det gick inte riktigt in men jaja tänkte jag. Tack för mej sa jag och gick därifrån. Gick till receptionen grinade som ett litet barn och sa han hjälpte mej inte, då fick jag träffa en sköterska som iaf tittade på mina papper från försäkringskassan o frågade hur jag mådde. Hon kopierade pappren o sa att hon skulle kontakta sin chef. Tack! PÅ vägen ut till bilen kände jag paniken stiga va fan gör ja nu?! ringde min bm men hon hade slutat frö daegn o hade utbildning på fredag men skulle ringa upp senast måndag... Skickade in journal anteckningarna som förra läkaren gjort + ett litet brev om min oror då jag inte är välkommen hos arbetsförmedlingen heller då jag inte kan uppfylla alla krav för o få a-kassa. FREDAG;LÖRDAG:SÖNDAG ORO;SAMMANDRAGNINGAR;ÅNGEST Fast de va man tvungen o hålla tillbaka då liten va här denna helg! skönt med bryt som får en o hålla sig uppe! Måndag ringde min barnmorska och frågade va som hänt drog allt frö henne och hon sa ja maktmissbruk kallas det, jag ska göra vad jag kan ringer vårdcentralen! Tisdag:Ringe försäkringskassan innan mötet med bm, mina journaler och mitt brev räckte inte som komplettering... Kontroll hos bm bebis mår bra sf 30 och hjärtslag 143 underbart! pratade mkt om den oror jag gått igenom sen detta började, ångest jag haft, sammandragningar, halsbrännan mm mm skönt o bara få prata av sig o gråta ut... Onsdag Vårdcentralen ringde o sa exakt samma sak som jag redan berättat för dom och ja ville ha lite mer info för o prata med läkaren... Tack för den hjälpen! Torsdags ringde vc upp igen och frågade om ja fått mina journaler MEN JA DET SA JA JU 1:A GÅNGEN VI PRATADE DOM ÄR TOM HOS FÖRSÄKRINGSKASSAN NU MEN RÄCKTE INTE SOM KOMPLETTERING, FÖRSTÅR DU ATT JAG BÖRJAR BLI LITE STRESSAD ÖVER DETTA, JA TRODDE DU SKULLE HJÄLPA MEJ VAD HAR DU GJORT? HAR DU PRATAT MED DIN CHEF? ne ja ville prata med läkaren först, fick du med han anteckningar med? (nya läkarens) jag ser att han skrivit här! NE DET FICK JAG INTE FÖR HAN KUNDE JU INTE SKRIVA NÅTT KAN DU LÄSA UPP VAD HAN HAR SKRIVIT?! både hon o jag blir tysta sen frågar jag henne och varför kunde han skriva detta men inte skicka det till försäkringskassan? Nedu säger sköterska de kan man ju fråga sig, då vill jag ha det pappret hemmskickat till mej eller allra snabbast går om ni skickar in det till försäkringskassan. Sagt och gjort! HERREGUD ALL ORO, ÅNGEST, SAMMADRAGNINGAR OCH ALLA TÅRAR PGA EN LÄKARE SOM RENT UT SAGT ÄR EN IDIOT? HERREGUD HÄR KOMMER HAN NOTERINGAR SOM HAN INTE KUNDE SKICKA TILL FÖRSÄKRINGSKASSEN MEN TILL ARBETSFÖRMEDLINGEN?!
alltså helt ärligt va ska man säga? en sak är säker att jag kommer banne mej skriva till patientnämden om detta! Såhär som ja blitt behandlad får man inte bli behandlad... Så nu är iaf detta intyg inskickat till försäkringskassan och jag håller alla tummar och tår jag har att jag ska få rätt from den 6/12.... Alizza blev sjuk på Tisdagen feber o hosta.... I fredags så slog allt bakut för mej och jag låg med 39,6 grader i feber, som tur va så va dottern piggare.... KONSTIGT VA? NÄR INTE ALLS.... Lördag så åkte älsklingen iväg med jobbet för en natt i gbg, som tur var blev ja bättre natten till lördag svettades som jag evt inte vad har iaf aldrig vart med om nått liknande... Skönt de när man blev lämnad själv. Som tur va så hade peter frågat sin mamma om ja va dålig om hon kunde hjäölpa mej! så jag blev erbjuden hjälp! Guld värt men ja va uppe på fötterna redan på lördagen så ja fixade det! Lördag kväll så började Alizza bli varm o hängig igen :/ ja och i morse lika så... Peter kom hem sa hej, duschade sen höll han på o somna på soffan o nu sover han... Han lär väl vakna lagom tills jag ska gå o lägga mej =( jag trodde vi skulle få mer tid ihop då han bara jobbar 4 nätter men ne hans kropp pallar inte med omställningen än. så ja fredag kväll, lördag kväll så somnar han på soffan runt 8-9 söndag e han vaken så länge han kan för o kunna sova på måndagen innan jobbet.... Så ja vi ses i stort sett aldrig längre... Kommer hem mellan halv 5,30 o 6,30 går upp 14,30 vaknar, tränar duscha ärter sen till jobbet 21,30.... Usch jag saknar det gamla sambo livet där vi va 2 trots att han jobbade 5 nätter för vi hade fasen så mkt mer tid då! Ja nu har jag lättat mitt hjärta ;) Så nu hopppas vi på en ny vecka med massa tur och glada besked =) Tack för ordet =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Uscha vissa gånger vill man verkligen bara spy på de. hur fan kan de göra så. ne nu får de va slute med bråket för ersn del tycvker ja. nu har ni varit med om tillräckligt.. krya på er allihop och säg te om d orkar träffas en dag.. bor ju utanför Hössna nu för tiden... Kramar Sofie